Friday, January 22, 2010

BOOK REVIEW: 'PEMILIK CINTAKU STLH ALLAH DAN RASUL'..(BY: FATIMAH SYARHA)



Assalamualaikum..sobah al-khoir,sobah an-nuur...selamat pagi sume dipagi Jumaat yg barokah ni...hm,, harini nk kongsi ckt psl buku yg aku bace smlm,,"PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL"...setelah diperkenalkn oleh 'sahabatku' utk aku membaca...terus je aku cari buku tu..n thanks to Nisa' yg tlh meminjamkn buku ni...(gleme sekejap nisa' dlm nih..keh3)

sebenarnye,,ade cerita b4 aku disuruh utk baca buku nih..tp,,malu lak nk kongsi,.biarlah ianya menjadi satu lg rahsie dlm lembaran perjanan hidup ini...

hm...bile dengar je tajuk die..ntah kenape aku rasa nk sgt bace buku ni..ternyata, persoalan yg aku ajukn pd 'sahabat' benar2 terjawab dlm isi dan jalan cerita buku ni... alhamdulillah.. akhirnye kau pertemukan aku dgn jawapannya dengan cara yg penuh hikmah sekali...ternyata,,buku ni bnyk nasihat n panduan berguna utk semua yg mengimpikn seorg suami n keluarga yg bukan saje bahagia, tetapi juga barokah insyaAllah..

quote "kejarlah Allah sblm mengejar cinta lelaki. Tanpa reda Allah, andai dirinya kau miliki sekalipn, kau pasti xkn bahagia.." nasihat penulis dlm buku ni...

buku ni nipis je, tp padat dengan ilmu n panduan yg berguna,, terima kasih kpd penulis Fatimah Syarha yg sudi berkongsi kisah yg penuh teladan utk aku jadikn panduan utk menemui cintaku kelak..kepada 'sahabat',,terima kasih atas nasihat yg dberikn,, semoga hubungan ini dlm peliharaanNya n insyaAllah same2 bertemu zauj dan zaujah yg diidamkn...

2 comments:

Kay Neesa said...

Salam dijah, glamor kejap aku ye :)
buku tu paling bermakna bagi aku. walaupun dalam byk2 buku aku, dia yg paling murah tapi pd aku ia yg paling mahal..

Semoga barakahnya aku pun dpt kerana ko faham n mengamalkannya ^_^

~~khadijah~~ said...

insyaAllah..same2 renung2kn..dan slmt beramal.. (^^,)hehe