Wednesday, January 14, 2009

Air-air!!!!!!!!!

salam..lately,aku mls sgt nk layan blog ni since xde cite yg menarik,,nk smbung cite psl obses tu pn aku xde mood..kesimpulan yg boleh disimpang-siurkn disini..minggu ni adalah minggu xde mood aku..haha..

semalam,berita psl lori minyak accident yg dh mencemar dulikn sungai gombak menjadai topik hangat.fm kt uia ni..ye la..mane x nye,,dhla sungai tu punca air kitorg,so,,akn berkering kontangla dkt uia ni..rummate aku awal2 lg dh tau psl berita ni,,dgn sepantas kilat dn petir,,dorg pn mengumpulkn air kedalam baldi, n bekas2 yg ada..termasukla bekas tin beskot,bekas cap jari,dn juga bekas2 tapak kaki yg tinggal..(ape kene ko ni ija??)..haha..aku tgh pening ni sebenornye..jap lg aku nk telan sepapan panadol wat ilang poning ni kang..adoiyaiii..

tp tu la..bile xde air ni la..br kite nk blajo hargai air..klu dl xde nye nk kesah psl jimat2 air ni,,bl mandi..klu berghejam2 mandi sambil menyanyi lagu siti naurhaliza bertajuk jerat percintaan korg bkn kesah sgt pn..korg x tau ke air yg mengalir tu klu korg wat jirus pokok,dh lama pokok tu berbuah aku rasa..mhuahaha..bl dh xde air ni..siapla korg nak jimat2 bagai nak rak..siap klu bwk air p klas pun sanggup minum bwh meja tu..(nak sorok la punya pasal)..maklomla,,takutla,,kot2 org len mintk die nye air..hahah..extremenye la org yg jenis nih..


ok la...itu jela peringatan utk ari ni..renung2kn ..dn selamat beramal..ngeh..
wassalam

No comments: