Thursday, March 12, 2009

Teman..kita diuji lagi...doaku untuk mu :'(


salam..

mungkin dkt sini jela tmpt utk aku luahkn perasaan aku. bl x ada teman or kawan disisi.. bl aku n die berselisih paham..adlh perkara yg btl2 buat aku sedih dgn keaadaan sekarang..

x sampai sebulan lg utk aku bersama dia dkt sini..yg aku harapkan sgt dlm waktu yg terdekat ni ya Allah,,kuatkanlah persahabatan kami.. berikanlah kami kesefahaman dlm mencari redhamu dlm ikatan ukhuwah yg suci ni yaAllah...Kau berilah kekuatan pd temanku ini utk menghadapi cubaan yg tlh Kau berikan dlm hidupnya ya Allah.. sungguh hati ini sedih tiap kali aku pikirkan ape yg tlh Kau tetapkan untuk dia hadapi dlm hidupnya..tp aku tahu ya Allah,,itulah caramu mengasihinya agar dia belajar erti sabar dn bersyukur..

Ya Allah,,aku tahu ya Allah,,aku gagal mnjadi sahabat yg terbaik utk temanku ini yaAllah.ini sahaja yg mampu aku lakukan untuknya.. doaku hanya yg terbaik untuknya yaAllah, berilah die seorang "teman" yg dapat membuatkan hatinya gembira lebih dr apa yg mampu aku lakukn ya Allah.. jika kesalahan ku ini, padanya amatlah besar,,ya Allah,,x terniat untuk aku melukakan tp sekadar menegur..kdg2 aku pn alpa dn aku bersyukur ya Allah,,krn ada temanku ini, aku sedar ya Allah..

ya Allah..Kau leraikanlah perselisihan antara aku dan dia ya Allah..sungguh aku menyayanginya keranaMu..ya Allah, aku bersyukur Kau temukn aku dgnnya ya Allah.. bnyak yg aku pelajari dn sedar setelah aku mengenalinya..aku pelajari solat duha' adalh penting krn aku serig kali melihat dia melakukannya..aku perhatikn sabar adalh utama tatkala ku lihat dirinya tenang bila musibah terjadi pdnya..aku teladani menjaga aurat itu perlu sehinngakn aku lupa yg kaki ini juga perlu dilitupi sehingga ku malu pd dirinya yg sering menjaga auratnya..oleh itu ya Allah, ko berilah pahala setiap perubahan ku ini kepadanya yg tlh bnyk menyedarkan aku ya Allah...

Ya Allah,,mungkin dgn kehadiran "teman"nya itu ya Allah,,die lebih bahagia dr berada disamping diriku yg bnyk kekurangan ini..oleh itu, jika diri ini salah dn die lebih mengutamakn temanya itu ya Allah..aku redha..jika ini penyudah bagi kenangan aku bersahabat denganya.. aku redha..jika akulah penyebab segala kesedihan yg dia rasekn..ampunkanlah dosaku ya Allah..aku tahu ya Allah,, ape yg aku rasekn sekarang ini x penting dlm hidupnya,,aku redha krn ada yg lebih "penting" dr sahabatnya yg bernama siti khadijah ibrahim....

No comments: