Thursday, February 10, 2011

Telah tiba masanya...


Salam...sejak akhir2 ni..banyak bende yg terjadi..the latest is about my best friend's mother who passed away...Innalillahiwa innailaihi roji'un...

Ya Allah,, aku tak mengharapkan apa2 selain daripada dirinya terus tabah dlm meneruskn hidup..kerana aku tahu,,jauh dlm lubuk hatinya merasakn kehilangan yg teramat besar sehingga tiada apa yg dpt menggantikn kehilangan tersebut..kerana aku juga rasa apa yg dirasainya dahulu....

"Menangislah sepuas2nya sahabat...kalau boleh aku kongsikn kedukaan itu..tapi..itulah yg ditetapkanNya...sehingga saat Dia mengambil apa yg di'pinjam'kn itu...barulah kite sedar akn erti KERINDUAN yg hanya boleh diubati bile kite bertemu semula diakhirat kelak......"

Yunus: 49 "Aku tidak berkuasa mendatangkan kemudharatan dan tidak (pula) kemanfa`atan kepada diriku, melainkan apa yang dikehendaki Allah." Tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukan (nya)...

No comments: